Sms vid driftstörningar

Vid planerade underhållsarbeten, vattenavstängningar och vattenläckor informerar vi dig som kund via sms. Ett snabbt och träffsäkert sätt att informera om störningar i vår verksamhet.

Du får sms helt automatiskt

  • Om du är 18-90 år.
  • Om du är folkbokförd på adressen.
  • Om du har ett telefonabonnemang registrerat på adressen.

Du som har ett fast nummer registrerat på adressen får ett uppringt röstmeddelande.

När vi ringer upp dig för att leverera ett röstmeddelande ringer vi med dolt nummer. Avsändaren på sms är Miva.

Annars registrerar du dig

Via länken nedan kan du lägga till fler telefonnummer och fler adresser som du vill få aviseringar för. Det kan vara bra om du har en företagsmobil som inte är registrerad på hemadressen eller vill få information om driftstörningar hos exempelvis äldre anhöriga, fler fastigheter eller obemannade anläggningar.

Även om du har skyddat nummer, oregistrerat kontantkort eller om du äger ett fritidshus i kommunen, kan du ta del av tjänsten genom att registrera ditt mobilnummer. Registret med telefonnummer finns endast i vår leverantörs system och är i huvudsak baserat på data från mobiloperatörerna.

Anger du ett nummer till en fast telefon får du istället ett röstmeddelande.

Tjänsten kostar inget att använda och du kan registrera hur många telefonnummer och adresser som helst.

Vill du sluta få driftinformation till ett telefonnummer eller för en viss adress gör du enkelt en avregistrering via vår självservice.

OBS! Det kan ibland vara problem att registrera/avregistrera sin adress med webbläsaren Explorer. Prova då en annan webbläsare, t ex Crome eller Firefox.

Om systemet

Miva använder en sms-tjänst som skickar sms till mobiltelefoner och/eller röstmeddelanden till fasta telefoner.

Registret med telefonnummer finns i vår leverantörs system och är i huvudsak baserat på data från mobiloperatörerna. Detta register används enbart för samhällsinformation och inte för kommersiellt bruk. Leverantören är Lime Inform.

Som kund behöver du inte göra något, utan meddelandet skickas via systemet till den som berörs av driftstörningen. Kunden kan sedan välja att lägga till fler telefonnummer eller adresser att får aviseringar för.

Mivas hemsida används som huvudsaklig informationskanal. Servicemeddelanden via sms/fast telefon är ett komplement till vår driftinformation.

Hjälpte informationen på sidan dig?