Grafisk profil

Mivas grafiska profil ska ska ett tydligt, attraktivt och enhetligt ansikte utåt.

Profilen syfte

Mivas grafiska profil har två huvudsyften:

  • Skapa ett tydligt, attraktivt och enhetligt ansikte utåt. Profilen ska säkerställa att Miva har samma utseende överallt.
  • Underlätta och effektivisera produktion av kommunikations- och informationsmaterial. Den grafiska profilen ska vara snabb och smidig att arbeta med och enkel att applicera på alla tänkbara enheter och format.

Logotyp och varianter

Mivas logotyp finns i fyra versioner. Dessa versioner av logotypen får inte förvanskas eller förändras på något sätt.

Frizon runt logotypen

För att logotypen alltid ska framträda optimalt ska det finnas en frizon runt den, där inga störande inslag som text eller bild får förekomma.

Logotypens färger


Blå

Grön

Ljusgrön

Mörkblå

Ljusgrå

CMYK

100,32,0,0

80,0,100,2

50,0,100,0

0,0,0,90

0,0,0,18

PMS

3005C

362C

376C

Cool Grey 11C

Cool Grey 2C

RGB

0,122,201

63,156,53

122,184,0

77,79,83

213,214,210

Kontakta oss om du vill använda vår logotyp eller har frågor om den grafiska profilen.

Kontakt

Lars Westberg, kommunikationschef
Telefon 0660-330 321
E-post: lars.westberg@miva.se

Hjälpte informationen på sidan dig?