Artikeln publicerades 7 maj 2024

Ytterligare kundlöfte infriat – mer tillgänglig kundservice

En grupp kvinnor i en soffa som leende tittar in i kameran

Delar av personalen i Mivas kundservice.

Ett av Mivas fem kundlöften under året är ökad tillgänglighet i företagets kundservice. Den 15 maj är det dags att införliva även detta löfte. Då skrotas nämligen lunchstängningen i Mivas kundservice.

Efter Mivas senaste kundundersökning hösten 2022 lanserade företaget fem nya kundlöften. Löften som ska göra verksamheten bättre utifrån kundernas önskemål. Ett tydligt önskemål är att kunna nå kundservice under lunchtid som därför har blivit ett viktigt kundlöfte.

Ingen lunchstängd telefon

Den 15 maj införlivas löftet då Mivas kundservice via telefon och digitalt får nya öppettider där lunchstängningen försvinner.

– Vi vill finns tillgängliga när kunderna har tid och möjlighet att kontakta oss, säger kundservicechef Rose-Marie Näsström.

Nya öppettider är måndag kl 9.00–15.00 och tisdag–fredag kl 9.00–13.00. Besökare till kundservice på Sjögatan 4A är som vanligt välkommen kl 7.45–17.00 (sommartid 7.45–16.15) med lunchstängt 11.30–12.30.

Självservice ökar

Sedan Mivas lanserade sin nya webbplats med ett 70-tal självservicetjänster märks en tydlig förändring i kundernas beteenden.

– Vi ser en tydlig trend i att kunderna allt oftare använder våra självservicetjänster, men kundservice via telefon och digitalt är fortsatt en av de viktigaste kanalerna för kunder att komma i kontakt med oss. Därför känns det bra att bättre kunna anpassa vår tillgänglighet till när kunderna vill nå oss, fortsätter Rose-Marie.

Nytt nyhetsbrev och ännu ett kundlöfte infriat

Kundservice förbättrade tillgänglighet är nu det tredje kundlöftet som Miva uppfyllt. I höstas förbättrades aviseringen vid planerade va-arbeten och för ett par veckor sedan lanserades det första digitala nyhetsbrevet till fritidshuskunder. De löften som återstår är chattfunktion på miva.se och sms-avisering vid sen sophämtning.

Mivas kundlöften 2023–2024

  • Utökade öppettider i kundservice – Klart!
  • Chattfunktion på miva.se
  • Sms vid sen sophämtning
  • Digitalt nyhetsbrev till fritidshuskunder – Klart!
  • Tidigare avisering av planerade va-arbeten – Klart!

För mer information

Lars Westberg, kommunikationschef, Miva
lars.westberg@miva.se, 0660-330 321

Fakta om Miljö och Vatten i Örnsköldsvik AB

Miljö och Vatten i Örnsköldsvik AB (Miva) är ett helägt kommunalt bolag som ansvarar för vatten och avlopp samt avfall och återvinning i Örnsköldsviks kommun. Vi producerar, distribuerar och säljer dricksvatten samt tar hand om och renar avloppsvatten. Vi ansvarar även för att samla in, behandla och transportera bort kommunens hushållsavfall. Miva har drygt 115 medarbetare och omsätter 200 miljoner kronor.

Hjälpte informationen på sidan dig?