Artikeln publicerades 12 november 2019
Nyheten är äldre än 11 månader och kan därför vara inaktuell.
Miva söker personalassistent (vikariat)
Vår personalassistent Ingela ska gå på barnledighet och vi söker nu hennes vikarie. Vikariatet sträcker sig från januari 2020 till september 2021.
På Miva arbetar vi med samhällets mest betydande funktioner: rent dricksvatten, miljösäkert avlopp och effektiv avfallshantering. Som personalassistent ingår du i enheten Verksamhetsservice som samordnar och ger dagligt stöd till verksamheten. Hos oss får du varierande arbetsuppgifter på en trevlig arbetsplats där vi erbjuder både friskvård och goda möjligheter till utveckling. Är du den vi söker?
Dina arbetsuppgifter
Arbetet innebär personal- och löneadministration för samtliga kommunala bolag i tre olika lönesystem. Du fungerar även som stöd för chefer och medarbetare i personal- och lönefrågor. Andra huvudsakliga arbetsuppgifter är rapportering av olika statistikuppgifter
(t ex SCB), pensionsinrapporteringar och fakturahantering. Tjänsten innehåller även andra administrativa arbetsuppgifter som hantering av mobiltelefoni och abonnemang, tankkort etc.
Som personalassistent har du kontakt med det kommunala moderbolaget Rodret i Örnsköldsvik och dess dotterbolag som förutom Miva är Örnsköldsviks Airport, Örnsköldsviks Hamn och Logistik, Övik Energi samt Övikshem.
Kvalifikationer
Du har en teoretisk gymnasieutbildning samt något års erfarenhet av arbete med löneadministration. Det är meriterande med erfarenhet av lönesystemet Personec, samt kunskap och/eller erfarenhet av ekonomi och avtalsfrågor.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att passa i rollen behöver du vara noggrann, ansvarstagande och ha integritet. Du är även serviceminded samt trivs med varierande arbetsuppgifter och att ha många interna kontakter.
Övriga kvalifikationer är mycket goda kunskaper i Office-paketet samt god svenska i tal och skrift.
Övrigt
Mivas verksamhet är en av grundpelarna i samhället, vilket gör vårt arbete viktigt och meningsfullt. Vi erbjuder en stimulerande miljö, tydliga mål samt realistiska krav och utmaningar som lägger grunden för att kunna göra ett bra arbete. Genom delaktighet och ansvar medverkar du till verksamhetens utveckling.
Tillträde: 13 januari 2020 eller enligt överenskommelse
Tjänstgöringsgrad: 100 %, visstidsanställning
Säkerhetsprövning kan förekomma i samband med anställning.
Kontaktpersoner
Frågor om tjänsten besvaras av:
Ingela Lindgren, personalassistent
ingela.lindgren@miva.se, tel 0660-330 324
Andreas Fahlgren, chef Styrning och samordning,
andreas.fahlgren@miva.se, tel 0660-330 326
Karl-Anders Hållberg, facklig representant för Vision
Tel 0660- 330 434
Ansökan
Skicka din ansökan via nedanstående länk senast den 27 november 2019.
Vi har gjort vårt mediaval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med företag/försäljare av rekryteringstjänster och annonser.
Om Miva
Miljö och Vatten i Örnsköldsvik AB (Miva) är ett helägt kommunalt bolag som ansvarar för vatten och avlopp samt avfall och återvinning i Örnsköldsviks kommun. Vi producerar, distribuerar och säljer dricksvatten samt tar hand om och renar avloppsvatten. Vi ansvarar även för att samla in, behandla och transportera bort kommunens hushållsavfall. Miva har drygt 100 medarbetare och omsätter 200 miljoner kronor. Våra ledstjärnor är engagerade medarbetare, långsiktigt miljöansvar, nöjda kunder och effektiv resursanvändning.