Artikeln publicerades 16 april 2019

Nyheten är äldre än 11 månader och kan därför vara inaktuell.

Miva söker arbetsledare

Vatten och avlopp är tillsammans med avfall och återvin­ning vår vardag. Vårt arbete är konkret, men det är också i vår bransch som stora satsningar görs. Det behövs för att din och alla andras vardag ska fungera. Även långt in framtiden.

Avdelningen Vatten och avlopp ansvarar för produktion och distribution av dricksvatten samt omhändertagande av avlopps- och dagvatten. I detta ingår även att förvalta och utveckla våra många anläggningar och närmare 170 mil ledningar.

För att möta framtiden genomför vi just nu den hittills största organisationsförändringen inom vatten och avlopp. Vi vill jobba effektivare med hjälp av tydliga roller, ansvar och arbetssätt. Då kan vi också kvalitetssäkra vår verksamhet för att den ska fungera både idag och långt in i framtiden. För att klara det behöver vi utöka vår kunniga och engagerade personalstyrka med en arbetsledare till Planerat underhåll.

Dina arbetsuppgifter

Som arbetsledare för Planerat underhåll kommer du att ha personalansvar för ett team på cirka 18 medarbetare. Du är direkt underställd enhetschef för Produktion. Huvudsakligt ansvarsområde är att leda arbete med tillsyn och underhåll av vatten- och avloppsanläggningar samt ledningsnät. Du medverkar till utveckling, optime­ring och effektivisering av verksamheten.

Som arbetsledare ansvarar du för att planera och leda underhållsarbetet genom arbetsorder i enlighet med framtagen underhållsplan. Planeringen görs i samarbete med underhållsledare och underhållssamordnare.

I rollen som arbetsledare ansvarar du för att arbeten följer ställda krav inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö.

Kvalifikationer

Vi söker dig med relevant teknisk utbildning eller motsvarande erfarenhet från VA-verksamhet, energibranschen, byggbranschen eller liknande. Du har flerårig erfarenhet av att leda personal, gärna i en föränderlig miljö.

För att lyckas i uppdraget behöver du vara strukturerad samt mål- och resultatorienterad. Delar av vår verksamhet är händelsestyrd och vi ser därför gärna att du har ett flexibelt och serviceinriktat arbetssätt och en god förmåga att hantera snabba omställningar. I rollen som arbetsledare har du förmågan att engagera och utveckla medarbetare och grupp, vilket i sin tur bidrar till att vår verksamhet utvecklas.

Övriga kvalifikationer:

  • God svenska i tal och skrift.
  • Goda kunskaper i Office-paketet.
  • B-körkort.

Övrigt

Mivas verksamhet är en av grundpelarna i samhället, vilket gör vårt arbete viktigt och meningsfullt. Vi erbjuder en stimulerande och kreativ miljö, tydliga och mätbara mål samt realistiska krav och utmaningar som lägger grunden för att kunna göra ett bra arbete. Genom delaktighet och ansvar medverkar du till verksamhetens utveckling.

Tillträde: Snarast
Tjänstgöringsgrad: 100 %, tillsvidareanställning.

Beredskapstjänstgöring kan ingå i tjänsten.

Säkerhetsprövning kommer att göras i samband med anställning.

Kontaktpersoner

Frågor om tjänsten besvaras av:

John Staberg, enhetschef Produktion
john.staberg@miva.se, 0660-330 424

Anneli Jonsson, HR-ansvarig
anneli.jonsson@miva.se, 0660-330 328

Ansökan

Skicka din ansökan via nedanstående länk senast den 12 maj 2019.

Vi har gjort vårt mediaval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med företag/försäljare av rekryteringstjänster och annonser.

Om Miva

Miljö och Vatten i Örnsköldsvik AB (Miva) är ett helägt kommunalt bolag som ansvarar för vatten och avlopp samt avfall och återvinning i Örnsköldsviks kommun. Vi producerar, distribuerar och säljer dricksvatten samt tar hand om och renar avloppsvatten. Vi ansvarar även för att samla in, behandla och transportera bort kommunens hushållsavfall. Miva har drygt 100 medarbetare och omsätter 200 miljoner kronor. Våra ledstjärnor är engagerade medarbetare, långsiktigt miljöansvar, nöjda kunder och effektiv resursanvändning.

Hjälpte informationen på sidan dig?