Artikeln publicerades 1 april 2015

Nyheten är äldre än 11 månader och kan därför vara inaktuell.

Miva prisad för bästa annons

Mivas annonser kring införandet av separat insamling av matavfall har utsetts till Sveriges bästa enligt Gratistidningarnas förening (GTF) som samordnar landets växande antal gratistidningar.

Gratistidningarnas förening anordnar varje år en gala i Stockholm där bland annat priser för Årets Gratis­tidning, Bästa Reportage, Bästa Foto och Bästa Annons delas ut. Förra veckan var det dags att utse årets vinnare. En av dem blev Tidningen 7 och Mivas informationskampanj kring införandet av separat matavfallsinsamling med figuren Mivo som frontfigur.

Kreativ och rolig

I juryns motivering nämns bland annat att ”En kreativ och rolig annonskampanj som vänder sig till alla åldrar. Med välfunna illustrationer och humoristiska tilltal påverkar annonserna läsarnas beteende i den lokala avfallshanteringen.”

Något som sticker ut

– Förutom att det är otroligt roligt med den här extra uppmärksamheten, så är det här också ett bevis på det goda och kreativa samarbetet som Miva har med Tidningen 7. Jag upplever ofta att både jag som annonsköpare och Tidningen 7 har som gemensam ambition att få annonseringen till något mer än bara just en annons. Åstadkomma något som sticker ut och griper tag i folk, säger kommunikations-ansvarig Lars Westberg.

Läs mer i veckans Tidningen 7.

Hjälpte informationen på sidan dig?