Artikeln publicerades 14 mars 2013

Nyheten är äldre än 11 månader och kan därför vara inaktuell.

90 procent nöjda kunder!

Inte mindre än 90 procent är nöjda med Mivas tjänster enligt den kundenkät som nyligen genomförts. Resultatet kan jämföras med 2010 års enkät med 76 procent nöjda kunder inom avfall och återvinning och 82 procent inom VA.

Hela 94 procent tycker att Må återvinningscentral är ren, fräsch och fungerar bra när man lämnar sitt avfall. För de mobila återvinningscentralerna är motsvarande siffra 80 procent. Betyget för hantering av sophämtning blir så mycket som 90 procent nöjda kunder.

Av Mivas VA-kunder tycker 95 procent att dricksvattnet smakar gott och när det gäller leveranssäkerhet har siffrorna ökat från 54 procent 2010 till 63 procent. Likaså har man blivit mer nöjd med slamtömningen av privata avloppsbrunnar, vilket siffran
84 procent till skillnad från 77 procent år 2010 visar.

Miva arbetar ständigt med att förbättra kundbemötandet, både när man ringer till kundservice men även i kontakten med Mivas medarbetare som jobbar ute i fält. Resultatet 78 procent nöjdhet hos kunderna, jämfört med 72 procent 2010 innebär en förbättring i rätt riktning.

70 procent anser att webbplatsen miva.se är en bra informationskanal, jämfört med 53 procent 2010. På frågan hur man ser på den information man får från Miva, svarade 79 procent att den är bra jämfört med 52 procent 2010.

– Detta är glädjande siffror som tydligt visar att vi är på rätt väg i arbetet med att nå vår vision att Miva ska vara ett föredöme med kunden och hållbar utveckling i fokus, säger Gerth Mattebo, VD på Miva.

Hjälpte informationen på sidan dig?