Denna artikel är äldre än sex månader och kanske inte längre aktuell.

Publicerad 2020-02-03

Nya Mina sidor är här!

Tillsammans med Övik Energi lanserar vi idag nya Mina sidor med flera förbättrade funktioner. Det är enklare att logga in med hjälp av Mobilt BankID, du kommer åt Mina sidor i din mobil och kan följa din användning av våra tjänster på ett och samma ställe.

Nu ännu enklare att logga in

Nu kan du logga in på Mina sidor med Mobilt BankID. Mina sidor är dina personliga sidor där du bland annat kan se en översikt över dina tjänster, se dina fakturor, göra enklare ärenden och ställa frågor till kundservice.

På Mina sidor kan du följa användningen av den eller de tjänster du har hos oss, enkelt och bekvämt på tider som passar dig. Om du vill minska din förbrukning får du statistik och rapporter som kan hjälpa dig, något som är bra för både plånboken och miljön.

Vi samarbetar med Övik Energi

Mina sidor är från och med januari 2020 en gemensam service från Miva och Övik Energi där alla tjänster från bolagen samlas på samma ställe. Vårt mål är att det ska förenkla för dig som kund. Sedan tidigare har Miva och Övik Energi ett gemensamt kundinformationssystem som gör att vi kan sänka våra administrationskostnader. Därför är det en naturlig fortsättning av vi nu lanserar ett gemensamt Mina sidor.

Vad är nytt?

  • Logga in med Mobilt BankID eller som tidigare med kundnummer och lösenord.
  • Följ användningen av den eller de tjänster du har hos oss och jämför förbrukningen över tid.
  • Två bolag – en inloggning. Dina fakturor, din förbrukning och annan information om dina tjänster hos Övik Energi och Miva nås med samma inloggning.
  • Nytt utseende.

Kom ihåg!

  • Eftersom vi samarbetar med Övik Energi kan du se information och rubriker om tjänster hos båda bolagen, även om du är kund enbart hos Miva.
  • Du kan vara trygg med att vi hanterar dina personuppgifter enligt GDPR.

För dig med fjärravläst vattenmätare

Eftersom vi installerar fjärravlästa vattenmätare mellan åren 2018–2024 finns inte infrastruktur på plats i hela kommunen för insamling av mätvärden per dygn. Några kunder som har fått en fjärravläst vattenmätare kan för tillfället enbart följa sin förbrukning per månad. I undantagsfall kan den faktiska förbrukningen inte följas alls på Mina sidor eftersom insamlingen av mätvärden via radiosignaler inte kommit igång. Istället visas som tidigare en uppskattad föbrukning.

Har du inte fått en fjärravläst vattenmätare behöver du lämna din mätarställning kontinuerligt för att kunna följa din förbrukning. Det gör du enkelt dygnet runt och så ofta du vill direkt på Mina sidor.

Lämna dina förslag

Mina sidor utvecklas ständigt och vi vill gärna ha dina synpunkter. När du är inloggad finns en knapp som heter ”tyck till” där du kan lämna förslag och synpunkter.

Logga in på Mina sidorlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Frågor eller funderingar?
Kontakta Mivas kundservice 0660-330 400, info@miva.se
Måndag-fredag 9.00-15.00, lunch 11.30-12.30
Följ Miva på Facebooklänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster