Kundlöften 2021-2022

Vår senaste kundundersökning från hösten 2020 visar att vi har 85 % nöjda kunder. Det gör oss otroligt glada och stolta. Men vi vill bli ännu bättre, och presenterar därför fem kundlöften med konkreta aktiviteter som vi ska genomföra under det närmsta året.

Mivas kundlöften

Det här lovar Miva att genomföra under det närmaste året:

För direkt information om det som berör dig och ditt område

  • kommer vi att avisera driftstörningar inom vatten och avlopp till dig via sms.

För snabba svar på dina frågor

  • lanserar vi därför ett nytt ärendehanteringssystem som ger effektivare handläggning när du kontaktar kundservice.

För ökad tillgänglighet när du har tid

  • lanserar vi ”Lämna själv-kortet” så att du kan lämna ditt grovavfall när återvinningscentralen är stängd. Vi börjar med Bjästa återvinningscentral,
  • skapar vi en ny, lättnavigerad webb med fokus på det du vill beställa eller veta,
  • utvecklar vi en automatisk chatt på miva.se som ger dig svar dygnet runt, utan väntetider.
Mer information om de olika kundlöftena publiceras löpande på Mivas webbplats, i annonser och andra kanaler.

Driftinformation

Fyll diskmaskinen

#1 Fyll disk- och tvättmaskinen helt innan den körs.

Fler miljötips