Publicerad

Vattenstoppet aviseras direkt i din mobil

Ett planerat underhållsarbete eller en akut vattenavstängning. Från och med vecka 15 får du information om störningar i Mivas vattenleverans direkt i din mobil. Ett snabbt och träffsäkert sätt att informera om störningar. Den äldsta personen i hushållet får informationen helt automatiskt och övriga familjemedlemmar kan enkelt registrera sig för att få samma utskick.

De flesta har förståelse för att driftstörningar kan och ibland måste inträffa. Så länge man som kund får information om vad som hänt och händer. Miva lanserar därför en helt ny möjlighet att informera om driftstörningar – som sms eller uppringda röstmeddelanden.

– Önskemålet från kunderna är tydligt – det är i mobilen man vill ha driftinformationen vid såväl planerade som akuta störningar. Nu har vi hittat en tekniskt bra lösning där kunden inte behöver göra något för att få våra driftstörningar i mobilen. Dessutom kan vi nå de som inte har eller vill få informationen till sin smarta mobiltelefon, säger kommunikationsansvarig Lars Westberg.

Sms eller röstmeddelande

Sms med driftinformation skickas helt automatiskt till den som är äldst i hushållet, är folkbokförd på adressen och har ett telefonabonnemang registrerat på adressen. Den som har ett fast nummer registrerat på adressen får ett uppringt röstmeddelande.

Registret med telefonnummer finns hos systemleverantören och är baserat på data från mobiloperatörerna. Miva har alltså inte tillgång till uppgifterna som enbart används för samhällsinformation som detta och inte för kommersiellt bruk.

Möjlighet att registrera fler telefonnummer eller adresser

I systemet finns även möjlighet att lägga till fler telefonnummer och fler adresser för bevakning.

– Det kan vara bra om du har en företagsmobil som inte är registrerad på hemadressen eller vill få information om driftstörningar hos exempelvis äldre anhöriga eller fler fastigheter. Även om du har skyddat nummer, oregistrerat kontantkort eller permanent bor i en annan kommun kan du ta del av tjänsten genom att registrera ditt mobilnummer.

Läs mer och om tjänsten med sms-avisering

För mer information

Lars Westberg, kommunikationsansvarig, Miva
lars.westberg@miva.se, 0660-330 321

Fakta om Miljö och Vatten i Örnsköldsvik AB

Miljö och Vatten i Örnsköldsvik AB (Miva) är ett helägt kommunalt bolag som ansvarar för vatten och avlopp samt avfall och återvinning i Örnsköldsviks kommun. Vi producerar, distribuerar och säljer dricksvatten samt tar hand om och renar avloppsvatten. Vi ansvarar även för att samla in, behandla och transportera bort kommunens hushållsavfall. Miva har drygt 100 medarbetare och omsätter 200 miljoner kronor.

Frågor eller funderingar?
Kontakta Mivas kundservice 0660-330 400, info@miva.se
Måndag-fredag 9.00-15.00, lunch 11.30-12.30
Följ Miva på Facebook Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Driftinformation