Publicerad

Stora regnmängder påverkar både dig och oss

Till följd av stora mängder nederbörd är ledningsnätet överbelastat i flera delar av kommunen. Vi jobbar med alla våra tillgängliga resurser för att vattnet ska ledas bort som normalt. SMHI har också utfärdat en varning klass 1 för höga flöden i kustnära områden i norra delen av Västernorrland län.

Mivas kundservice kommer att ha öppet till kl. 22.00 idag 2 november för att svara på frågor med anledning av de ökade regnmängderna.

Efter rejäla regn kan vårt avloppsledningsnät bli hårt ansträngt och risken för källaröversvämningar större. Just nu är det många som ringer oss om att vattnet inte rinner undan som det ska.

Problem med vatten som tränger in i källare

Om du har problem med att exempelvis avloppsvatten tränger upp ur en golvbrunn i källaren, kontaktar du Miva via felanmälan 0660-330 330. Har du drabbats av källaröversvämning ska du även tänka på att kontakta ditt försäkringsbolag, som i sin tur kommer att vidta åtgärder.

Problem med vatten som svämmar över från vägar och diken

Har du problem med att regnvatten svämmar över från vägar, diken eller att rännstensbrunnar inte tar undan, kontaktar du kommunens Trafik- och parkavdelning. Detta görs enklast genom att ringa kommunens Kontaktcenter 0660-880 00. Om du har tillgång till app eller dator går det också bra att beskriva och registrera felet i appen ”Ett bättre Örnsköldsvik”.

Till felanmälan på Örnsköldsviks kommunlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Frågor eller funderingar?
Kontakta Mivas kundservice 0660-330 400, info@miva.se
Måndag-fredag 9.00-15.00, lunch 11.30-12.30
Följ Miva på Facebooklänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster