Denna artikel är äldre än sex månader och kanske inte längre aktuell.

Publicerad 2012-09-21

Se över ditt fritidshusabonnemang

Sista hämtning av hushållsavfall för fritidshusabonnemang


Sommarperiodens hämtning av hushållsavfall för fritidshusabonnemang är avslutad. Från och med nu måste tömning av sommarkärl beställas via Mivas kundservice. Kom ihåg att ta vara på ditt sopkärl inför hösten och vintern.

Som vanligt vill vi påminna om att locket på sopkärlet alltid ska gå att stänga. Är kärlet för litet kan du beställa hämtning av extrasäckar som placeras bredvid sopkärlet. Beställningen görs via Mivas kundservice.

Fritidshusabonnemang vinter


Nu kan vi erbjuda hämtning av hushållssopor till dig som tillbringar delar av vintern i ditt fritidshus. Fritidshusabonnemang vinter gäller under perioden 15 november-15 maj och beställs genom att kontakta vår kundservice.
Mer information och aktuella avgifter

Ta hand om vattenmätaren i höst


Du ansvarar själv för att stänga av vattnet i ditt fritidshus och skydda vattenmätaren mot frost, till exempel genom att placera en kupévärmare intill den. En sönderfrusen vattenmätare kostar 1 536 kr inkl moms och kan orsaka stora besvär. Har du funderingar kring vattenavstängningen inför vintern, kontakta Mivas kundservice. I vår annons i Tidningen 7 hade tyvärr fel avgift för byte av en sönderfrusen vattenmätare smugit sig in. Rätt avgift är 1 536 kr.

Frågor eller funderingar?
Kontakta Mivas kundservice 0660-330 400, info@miva.se
Måndag-fredag 9.00-15.00, lunch 11.30-12.30
Följ Miva på Facebooklänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Driftinformation