Artikeln publicerades 12 december 2024

Vill du få ett sms när sopbilen är sen?

Figuren Mivo med gröna kläder och stort gult hår och ett headset framför en närbild på en hand som fingrar på en smartphone

En efterlängtad nyhet bland våra kunder är att få ett sms när det visar sig att sophämtningen är försenad. Men för att det ska fungera behöver vi din hjälp. Låt oss berätta hur du försäkrar dig om att få våra sms.

Under många år har Miva kommunicerat förseningar eller problem med sophämtningen med information på webbplats och Facebook. Många kunder har dock efterfrågat att kunna få informationen direkt som ett meddelande till sin telefon. Nu har det blivit verklighet.

Via sms eller e-post meddelar vi nu om sophämtningen är försenad och inte kan utföras som planerat. Vi informerar också om problem som försvårat soptömningen eller som helt enkelt gjort att vi inte kunnat tömma sopkärlet. Det kan exempelvis vara att kärlet var överfyllt, hade felsorterat innehåll eller om det inte var sandat runt sopkärlet.

Så kontrollerar du att vi har ditt nummer

För att det ska fungera behöver vi fungerande kontaktuppgifter. Det fixar du enkelt genom att logga in på Mina sidor.

  1. Gå till www.miva.se/minasidor Länk till annan webbplats..
  2. Logga in med BankID.
  3. Klicka på ditt namn/Min profil långt upp till vänster.
  4. Klicka därefter på fliken Kontaktuppgifter.
  5. Fyll i eller korrigera e-postadress och mobiltelefonnummer. Klicka på Spara.
  6. Klart!

Via länken kan du se vilka vanliga avvikelser vi fortsättningsvis kommer att kommunicera via sms och e-post.

Hjälpte informationen på sidan dig?