Denna artikel är äldre än sex månader och kanske inte längre aktuell.

Publicerad 2020-02-03

Jag har fått en fjärravläst vattenmätare men ser inte min förbrukning på Mina sidor?

Eftersom vi installerar fjärravlästa vattenmätare mellan åren 2018–2024 finns inte infrastruktur på plats i hela kommunen för insamling av mätvärden per dygn. Några kunder som har fått en fjärravläst vattenmätare kan för tillfället enbart följa sin förbrukning per månad. I undantagsfall kan den faktiska förbrukningen inte följas alls på Mina sidor eftersom insamlingen av mätvärden via radiosignaler inte kommit igång. Istället visas som tidigare en uppskattad föbrukning. Planen är att vi ska kunna samla in dygnsavläsningar för alla områden år 2020.

Frågor eller funderingar?
Kontakta Mivas kundservice 0660-330 400, info@miva.se
Måndag-fredag 9.00-15.00, lunch 11.30-12.30
Följ Miva på Facebooklänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Vanliga frågor

Måste jag ha abonnemang för hushållsavfall i mitt obebodda hus?
Läs svaret här