Felanmälan

Vår till ytan stora kommun medför ett stort ledningsnät och många anläggningar. Allt har dessutom många år på nacken och årligen görs stora insatser för att säkerställa leverans och funktion.

Vid planerade underhållsarbeten, vattenavstängningar och vattenläckor informerar vi dig som kund via sms och röstmeddelande. I de flesta fall får du informationen helt automatiskt om du bor permanent på den berörda adressen. Naturligtvis informerar vi också här på vår hemsida. Läs mer om hur vi informerar dig via sms

Felanmälan dygnet runt!

Om du själv behöver felanmäla vatten och avlopp kan du göra det dygnet runt på telefon 0660-330 330.

Får du akuta avloppsproblem ska du alltid först kontakta Miva för att vi ska kunna konstatera om problemet är i det allmänna ledningsnätet eller i ledningen på din fastighet som du själv ansvarar för. Om du direkt anlitar privata avloppsrensningsfirmor och det visar sig att problemet är på det allmänna ledningsnätet kan vi tyvärr inte ersätta dina utlägg till avloppsrensningsfirman.

Andra kontaktvägar till Miva

Driftinformation

Öppettider Felanmälan vatten och avlopp v 31

  • måndag 2/8 Öppet dygnet runt
  • tisdag 3/8 Öppet dygnet runt
  • onsdag 4/8 Öppet dygnet runt
  • torsdag 5/8 Öppet dygnet runt
  • fredag 6/8 Öppet dygnet runt
  • Lördag 7/8 Öppet dygnet runt
  • Söndag 8/8 Öppet dygnet runt