Senast publicerad | Åtgärdat

Vattenläcka Mejerigatan / Mariagränd i Trehörningsjö

Uppdaterad information 21 februari kl 18:
Stora mängder snö försvårar och gör läcksökningen tidskrävande. Under dagen har läckan dock kunnat lokaliseras till ett begränsat område omkring Järnvägsgatan och Strandvägen. Just nu är det därför endast ett mindre antal fastigheter på Järnvägsgatan och Strandvägen som saknar vatten i kranen. På grund av rådande försiktighetsåtgärder kopplade till Coronaviruset har fastighetsägarna dock inte besökts och informerats om läget.

Den fortsatta läcksökningen fortsätter i morgon bitti och en tank med dricksvatten finns fortsatt placerad vid återvinningsstationen bakom Coop Trehörningsjö.

Ursprunglig information:
Just nu har vi en vattenläcka som innebär störningar i vattenleveransen. Berörda är boende i nedanstående område samt eventuellt intilliggande område. En tank med dricksvatten finns placerad vid återvinningsstationen bakom Coop Trehörningsjö.

Efter en driftstörning kan vattnet vara grumligt eller missfärgat, vilket åtgärdas genom att spola kallvatten på flera tappställen (kök, badrum, tvättstuga etc). Tiden kan variera från ett par minuter upp till en halvtimme. Om problemet kvarstår, kontakta kundservice.

Missfärgat vatten beror oftast på avlagringar som lossnat från ledningarna vid hastigt ändrade flödesriktningar, till exempel vid läckage eller när vattnet stängs av. Vanligast är att vattnet då blir gult eller brunt, vilket beror på att rost följer med vattnet från ledningarna. Problemet åtgärdas enligt ovan.

Frågor eller funderingar?
Kontakta Mivas kundservice 0660-330 400, info@miva.se
Felanmälan dygnet runt 0660-330 330
Följ Miva på Facebook Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Prenumerera på Mivas driftinformation

Hjälpte informationen på sidan dig?

Sidan publicerad av Kjell Edlund

Driftinformation