Senast publicerad 2014-06-12 | Åtgärdat

Vattenläcka inom centrala Örnsköldsvik

Uppdaterad 2013-06-02, 15.00
Vattenläckan är lokaliserad och åtgärdad. Vattendistributionen återgår nu till det normala.

Uppdaterad 2013-06-01, 19.30
Vattenläckan är ännu inte lokaliserad och arbetet med att hitta den fortsätter under kvällen och morgondagen. Denna driftinformation uppdateras löpande.

Uppdaterad 2013-06-01, 08.11
Vattenläckan är ännu inte lokaliserad och arbetet med att hitta den fortsätter under dagen. Denna driftinformation uppdateras löpande.

Uppdaterad 2013-05-31, 20.29
Vattenläckan är ännu inte lokaliserad och arbetet med att hitta den fortsätter under kvällen och natten. Denna driftinformation uppdateras löpande.

Information 2013-05-31, 16.53
Just nu har vi en vattenläcka inom centrala Örnsköldsvik som kan innebära störningar i vattenleveransen.

Arbetet med att lokalisera läckan pågår, men det går ännu inte att säga när reparationsarbetet beräknas vara klart. Denna driftinformation uppdateras löpande.

Efter en åtgärdad vattenläcka kan vattnet vara grumligt eller missfärgat, vilket åtgärdas genom att spola kallvatten på flera tappställen (kök, badrum, tvättstuga etc). Tiden kan variera från ett par minuter upp till en halvtimme. Om problem med missfärgat vatten ändå kvarstår, kontakta kundservice.

Missfärgat vatten beror på järnutfällning som släpper vid hastigt ändrade flödesriktningar i ledningarna, som i sin tur kan bero på avstängningar eller driftstörningar på ledningsnätet, som exempelvis läckor.

Frågor eller funderingar?
Kontakta Mivas kundservice 0660-330 400, info@miva.se
Felanmälan dygnet runt 0660-330 330
Följ Miva på Facebooklänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
Prenumerera på Mivas driftinformation

Hjälpte informationen på sidan dig?

Sidan publicerad 2014-06-12 av Lars Westberg

Vanliga frågor

Behöver jag kontakta Miva vid flytt?
Läs svaret här