Senast publicerad 2014-06-12 | Åtgärdat

Vattenläcka i Banafjäl

Just nu pågår läcksökning i Banafjäl som innebär störningar i vattenleveransen. Berörda är boende i Banafjäl samt eventuellt ytterligare intilliggande område.

Så snart läckan lokaliserats påbörjas arbetet med att laga vattenläckan. Exakt när det arbetet kommer att vara slutfört går ännu inte att uppge.

Efter en åtgärdad vattenläcka kan vattnet vara grumligt eller missfärgat, vilket åtgärdas genom att spola kallvatten på flera tappställen (kök, badrum, tvättstuga etc). Tiden kan variera från ett par minuter upp till en halvtimme. Om problem med missfärgat vatten ändå kvarstår, kontakta kundservice.

Missfärgat vatten beror på järnutfällning som släpper vid hastigt ändrade flödesriktningar i ledningarna, som i sin tur kan bero på avstängningar eller driftstörningar på ledningsnätet, som exempelvis läckor.

Frågor eller funderingar?
Kontakta Mivas kundservice 0660-330 400, info@miva.se
Felanmälan dygnet runt 0660-330 330
Följ Miva på Facebooklänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
Prenumerera på Mivas driftinformation

Hjälpte informationen på sidan dig?

Sidan publicerad 2014-06-12 av Anna Häggström

Vanliga frågor

Jag bor i villa, men på fakturan står det lägenhetsavgift. Varför då?
Läs svaret här