Senast publicerad | Åtgärdat

Ledningsarbeten Täljstensvägen i Överhörnäs

Med anledning av den gatuombyggnad som påbörjats av Samhällsbyggnadsförvaltningen på Täljstensvägen har MIVA beslutat att utföra vissa underhållsarbeten på vattenledningar för att säkerställa leveranssäkerhet och funktion.

Ledningsarbetet påbörjas vecka 36 och beräknas pågå under 5-6 dagar.  

Vi vill påminna om att driftstörningar i vattenleveransen kan förekomma i samband med arbetet. Efter en driftstörning kan vattnet vara grumligt eller missfärgat, vilket åtgärdas genom att spola kallvatten på flera tappställen (kök, badrum, tvättstuga etc.).

Vi ber om överseende för ev. trafikstörningar och extra trafik i området under arbetet. Tänk även på, att det tidvis kan finnas djupa schakt i området.

När Miva slutfört ledningsarbetet kommer kommunens Samhällsbyggnadsförvaltning att fortsätta gatuombyggnaden.

Frågor eller funderingar?

Ledningsarbete, kontakta Mivas kundservice 0660-330400

Gatuombyggnad, kontakta kommunväxel. 0660-88000


Efter en driftstörning kan vattnet vara grumligt eller missfärgat, vilket åtgärdas genom att spola kallvatten på flera tappställen (kök, badrum, tvättstuga etc). Tiden kan variera från ett par minuter upp till en halvtimme. Om problemet kvarstår, kontakta kundservice.

Missfärgat vatten beror oftast på avlagringar som lossnat från ledningarna vid hastigt ändrade flödesriktningar, till exempel vid läckage eller när vattnet stängs av. Vanligast är att vattnet då blir gult eller brunt, vilket beror på att rost följer med vattnet från ledningarna. Problemet åtgärdas enligt ovan.

Frågor eller funderingar?
Kontakta Mivas kundservice 0660-330 400, info@miva.se
Felanmälan dygnet runt 0660-330 330
Följ Miva på Facebooklänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
Prenumerera på Mivas driftinformation

Hjälpte informationen på sidan dig?

Sidan publicerad av Johan Byström

Driftinformation

Härligt! Just nu har vi inga driftstörningar.