Senast publicerad 2014-06-12 | Åtgärdat

Koka vattnet i Nyliden

Just nu har vi en vattenläcka i Nyliden som innebär störningar i vattenleveransen. Berörda är boende i området. Arbetet med att laga vattenläckan pågår.

Vid behov finns vatten att hämta vid Nylidens vattenverk. Följ anvisningar vid vattenverket.

Efter åtgärdad vattenläcka ska vattnet kokas tills resultatet av vattenproverna är godkända. Den 29 mars kl 13.00 kom det sista godkända vattenprovet och vattnet kan därför åter användas som vanligt utan att kokas.

Efter en vattenläcka kan vattnet vara grumligt eller missfärgat, vilket åtgärdas genom att spola kallvatten på flera tappställen (kök, badrum, tvättstuga etc). Tiden kan variera från ett par minuter upp till en halvtimme. Om problem med missfärgat vatten ändå kvarstår, kontakta kundservice.

Missfärgat vatten beror på järnutfällning som släpper vid hastigt ändrade flödesriktningar i ledningarna, som i sin tur kan bero på avstängningar eller driftstörningar på ledningsnätet, som exempelvis läckor.

Frågor eller funderingar?
Kontakta Mivas kundservice 0660-330 400, info@miva.se
Felanmälan dygnet runt 0660-330 330
Följ Miva på Facebooklänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
Prenumerera på Mivas driftinformation

Hjälpte informationen på sidan dig?

Sidan publicerad 2014-06-12 av Anna Häggström

Vanliga frågor

Jag har fått en faktura från Visma, varför då?
Läs svaret här