Senast publicerad 2019-01-14 | Ej åtgärdat

Fortsatt försenad sophämtning

Uppdaterad information 2019-01-14:
Det är fortsatt stora förseningar i sophämtningen. Vår entreprenör arbetar för att hinna ikapp, men förseningarna kommer troligen att pågå under hela vecka 3. Kunder som inte fått sitt/sina sopkärl tömt på rätt dag uppmanas därför att låta kärlet stå utställt till dess att det blivit tömt. Om det innebär några problem, kontakta kundservice.

Uppdaterad information 2019-01-11:
Det är fortsatt stora förseningar i sophämtningen i flera områden runt om i kommunen. Kunder som inte fått sitt/sina sopkärl tömt på rätt dag uppmanas därför att låta kärlet stå utställt till dess att det blivit tömt. Låt även kärlet stå utställt över helgen trots att sophämtning normalt inte sker under helgtid.

Vår entreprenör arbetar för att hinna ikapp, men förseningarna kommer ändå att pågå även under vecka 3.

Information 2019-01-09:
På grund av problem med flera sopbilar är sophämtningen försenad i flera områden runt om i kommunen. Berörda kunder uppmanas därför att låta kärlet stå utställt till dess att det blivit tömt.

Detta gäller alltså de kunder som ännu inte fått sitt sopkärl tömt trots att sophämtning ska ske denna vecka.

Frågor eller funderingar?
Kontakta Mivas kundservice 0660-330 400, info@miva.se
Felanmälan dygnet runt 0660-330 330
Följ Miva på Facebooklänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
Prenumerera på Mivas driftinformation

Hjälpte informationen på sidan dig?

Sidan publicerad 2019-01-14 av Lars Westberg

Driftinformation

Vanliga frågor

Kan jag säga upp abonnemanget för hushållsavfall?
Läs svaret här