Senast publicerad 2019-01-29 | Åtgärdat

Försenad sophämtning Bonäset

Uppdaterad information 2019-01-28:
Sophämtningen är nu i fas bortsett från Bonäset som skulle ha fått sina sopor hämtade i fredags, men som istället får sina sopkärl tömda idag måndag 28 januari. Kunder som inte fått sitt/sina sopkärl tömt på rätt dag uppmanas låta kärlet stå utställt till dess att det blivit tömt.

Uppdaterad information 2019-01-24:
Sophämtningen är nu snart i fas, men den är fortfarande försenad i Husum och Kroksta-området. Kunder som inte fått sitt/sina sopkärl tömt på rätt dag uppmanas därför att låta kärlet stå utställt till dess att det blivit tömt. Om det innebär några problem, kontakta kundservice.

Uppdaterad information 2019-01-18:
Vår entreprenör har ännu inte hunnit ikapp den försenade sophämntningen som beror på att två ordinarie sopbilar inte kan användas. Områden som inte kommer att få sina sopkärl tömda denna vecka är bl a Björna, delar av Järved och Gullänget samt Överhörnäs och Billsta. Kunder som inte fått sitt/sina sopkärl tömt på rätt dag uppmanas därför att låta kärlet stå utställt till dess att det blivit tömt. Om det innebär några problem, kontakta kundservice.

Förseningarna kommer därmed att pågå även under hela vecka 4.

Uppdaterad information 2019-01-14:
Det är fortsatt stora förseningar i sophämtningen. Vår entreprenör arbetar för att hinna ikapp, men förseningarna kommer troligen att pågå under hela vecka 3. Kunder som inte fått sitt/sina sopkärl tömt på rätt dag uppmanas därför att låta kärlet stå utställt till dess att det blivit tömt. Om det innebär några problem, kontakta kundservice.

Uppdaterad information 2019-01-11:
Det är fortsatt stora förseningar i sophämtningen i flera områden runt om i kommunen. Kunder som inte fått sitt/sina sopkärl tömt på rätt dag uppmanas därför att låta kärlet stå utställt till dess att det blivit tömt. Låt även kärlet stå utställt över helgen trots att sophämtning normalt inte sker under helgtid.

Vår entreprenör arbetar för att hinna ikapp, men förseningarna kommer ändå att pågå även under vecka 3.

Information 2019-01-09:
På grund av problem med flera sopbilar är sophämtningen försenad i flera områden runt om i kommunen. Berörda kunder uppmanas därför att låta kärlet stå utställt till dess att det blivit tömt.

Detta gäller alltså de kunder som ännu inte fått sitt sopkärl tömt trots att sophämtning ska ske denna vecka.

Frågor eller funderingar?
Kontakta Mivas kundservice 0660-330 400, info@miva.se
Felanmälan dygnet runt 0660-330 330
Följ Miva på Facebooklänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
Prenumerera på Mivas driftinformation

Hjälpte informationen på sidan dig?

Sidan publicerad 2019-01-29 av Lars Westberg

Vanliga frågor

Vad kostar e-faktura för mig som internetbankskund?
Läs svaret här