Senast publicerad 2014-06-12 | Åtgärdat

Driftstörning i Billsta

Uppdaterad information 2013-09-27, kl 9.50:
Alla våra kunder i Billsta har nu vatten. Ledningsarbetet fortsätter dock, vilket innebär att det fortfarande är och kommer att vara störningar i distributionen.

Uppdaterad information 2013-09-23, 8.00:
En läcka lagades sent igår kväll, men fortfarande är det störningar i vattendistributionen. Vi följer utvecklinge under dagen.

Information 2013-09-21:
Under den gångna veckan har vi haft störningar i vattendistributionen i Billsta. Problemen kvarstår och vi fortsätter att läcksöka i området. Det går därför ännu inte att säga när vattendistributionen återgår till det normala.

Efter en driftstörning kan vattnet vara grumligt eller missfärgat, vilket åtgärdas genom att spola kallvatten på flera tappställen (kök, badrum, tvättstuga etc). Tiden kan variera från ett par minuter upp till en halvtimme. Om problem med missfärgat vatten ändå kvarstår, kontakta kundservice.

Missfärgat vatten beror på järnutfällning som släpper vid hastigt ändrade flödesriktningar i ledningarna, som i sin tur kan bero på avstängningar eller driftstörningar på ledningsnätet, som exempelvis läckor.

Frågor eller funderingar?
Kontakta Mivas kundservice 0660-330 400, info@miva.se
Felanmälan dygnet runt 0660-330 330
Följ Miva på Facebooklänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
Prenumerera på Mivas driftinformation

Hjälpte informationen på sidan dig?

Sidan publicerad 2014-06-12 av Lars Westberg

Vanliga frågor

Kan jag begära rotavdrag för tjänster som Miva utför, t ex från- och återinkoppling av vatten?
Läs svaret här