Senast publicerad | Åtgärdat
Som en åtgärd för att komma till rätta med problemen har vi kopplat in den råvattenbrunn som levererade vatten innan provpumpningen startade och efter löpande provtagning visar analyserna åter på god kvalitet på vattnet.
Vi vill också passa på att påminna om att vi uppskattar att du som kund även fortsättningsvis informerar oss om störningar eller upplevda problem. Kontakta Mivas kundservice via e-post info@miva.se eller telefon 0660-330 400. Stort tack på förhand!
Löpande informationen om störningen publiceras på vår webbplats miva.se och vår Facebooksida mivaovik
Efter en driftstörning kan vattnet vara grumligt eller missfärgat, vilket åtgärdas genom att spola kallvatten på flera tappställen (kök, badrum, tvättstuga etc). Tiden kan variera från ett par minuter upp till en halvtimme. Om problemet kvarstår, kontakta kundservice.
Missfärgat vatten beror oftast på avlagringar som lossnat från ledningarna vid hastigt ändrade flödesriktningar, till exempel vid läckage eller när vattnet stängs av. Vanligast är att vattnet då blir gult eller brunt, vilket beror på att rost följer med vattnet från ledningarna. Problemet åtgärdas enligt ovan.
Frågor eller funderingar?
Kontakta Mivas kundservice 0660-330 400, info@miva.se
Felanmälan dygnet runt 0660-330 330
Följ Miva på Facebook
Prenumerera på Mivas driftinformation
Sidan publicerad av Johan Byström