Lyssna

Publicerad 2018-07-06

Miva söker kundtjänstadministratör

Vill du vara vårt ansikte utåt? Vi brinner för miljön och behövs för att en viktig del av vår infrastruktur ska fungera både idag och långt in i framtiden. Vår kundservice står inför spännande utmaningar där ökad digitalisering spelar en stor roll. Vi hoppas att du tillsammans med övriga medarbetare aktivt vill vara med och skapa framtidens kundservice.

Dina arbetsuppgifter

Rollen som kundtjänstadministratör innebär varierande arbetsuppgifter med fokus på företagets kunder. Dina arbetsuppgifter består främst av att muntligt, skriftligt och via digitala kanaler besvara frågor och hantera beställningar samt i nära samarbete med övriga medarbetare hitta de bästa lösningarna för våra kunder. I rollen ingår även att vara länken mellan de olika avdelningar och kund.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Svara i telefon under våra telefontider 9-15, med uppehåll för lunch.
  • Svara på e-post och brev från kunder.
  • Administrera kundärenden som exempelvis abonnemangsförändringar och ägarbyten samt frågor som rör avfallshantering, vatten och avlopp och fakturering.
  • Fakturera.
  • Delta i event.
  • Delta i utvecklings- och förändringsarbete.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.

Miva eftersträvar mångfald bland våra anställda avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

Kvalifikationer

Mångsidig kundtjänstadministratör med erfarenhet som har ett öppet och prestigelöst förhållningssätt, lätt för att skapa kontakter samt förmåga att samverka internt som externt.

Som person är du utåtriktad och har en känsla för service. Vi söker dig som är social och trivs i kontakten med såväl medarbetare som kunder. Du ska ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.

För att lyckas i rollen är du förändringsbenägen och kan fokusera på lösningar. Vidare är du strukturerad, ansvarsfull, flexibel och har förmåga att självständigt utföra dina arbetsuppgifter. Du har också ett intresse för miljö- och hållbarhetsfrågor. Goda kunskaper i MS Office paketet är ett krav. Vana av fakturering och reskontrahantering är meriterande.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. 

Övrigt

Mivas verksamhet är en av grundpelarna i samhället, vilket gör vårt arbete viktigt och meningsfullt. Vi erbjuder en stimulerande och kreativ miljö, tydliga och mätbara mål samt realistiska krav och utmaningar som lägger grunden för att kunna göra ett bra arbete. Genom delaktighet och ansvar medverkar du till verksamhetens utveckling.

Inom Miva tillämpar vi ett kommunikativt ledarskap och allt vårt arbete utgår från Mivas ledstjärnor:

  • Engagerade medarbetare
  • Långsiktigt miljöansvar
  • Effektiv resursanvändning
  • Nöjda kunder

Tillträde: Efter överenskommelse

Tjänstgöringsgrad: 100 %, tillsvidareanställning.

Kontaktpersoner

Frågor om tjänsten besvaras av:

Helena Hägglund, kundservicechef,
helena.hagglund@miva.se, 0660‐330 317

Anneli Jonsson, HR-ansvarig,
anneli.jonsson@miva.se, 0660-330 328

Ansökan

Skicka din ansökan via nedanstående länk senast den 12 augusti 2018.

Ansök här

Vi har gjort vårt mediaval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med företag/försäljare av rekryteringstjänster och annonser.

Om Miva

Miljö och Vatten i Örnsköldsvik AB (Miva) är ett helägt kommunalt bolag som ansvarar för vatten och avlopp samt avfall och återvinning i Örnsköldsviks kommun. Vi producerar, distribuerar och säljer dricksvatten samt tar hand om och renar avloppsvatten. Vi ansvarar även för att samla in, behandla och transportera bort kommunens hushållsavfall. Miva har drygt 100 medarbetare och omsätter 200 miljoner kronor.

Frågor eller funderingar?
Kontakta Mivas kundservice 0660-330 400, info@miva.se
Måndag-fredag 9.00-15.00, lunch 11.30-12.30
Följ Miva på Facebooklänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Sidan publicerad 2018-07-06

Vanliga frågor

När bildades Miva?
Läs svaret här