Lyssna

Denna artikel är äldre än sex månader och kanske inte längre aktuell.

Publicerad 2013-09-17

Miva lanserar Facebooksida

För att underlätta för kunderna att informera sig om Mivas verksamhet i allmänhet och om driftstörningar i synnerhet, lanserar Miva nu sin nya Facebooksida. Ett nytt och viktigt sätt att kommunicera med kunderna.

För Miva är det viktigt att kunderna kan kommunicera med företaget på det sätt som passar dem bäst. Webbplatsen miva.se är sedan länge en etablerad och välbesökt informationsplats, men fyller ändå inte behovet av att snabbt få spridning av information. Det ska Facebook nu råda bot på.

Sociala medier och Facebook har diskuterats länge, men i samband med den stora läckan på huvudvattenledningen i påskas insåg vi på allvar i vilken utsträckning Facebook kan gagna både Miva och framförallt våra kunder, säger Lars Westberg, kommunikationsansvarig på Miva. Angelägen information som gillas och delas får snabbt spridning inom både kommunen och till folk runt om i landet som har släkt och vänner i Örnsköldsvik.

Mivas officiella Facebooksida startar i liten omfattning. Framförallt kommer driftstörningar att publiceras på sidan liksom information om när störningar blivit åtgärdade. Givetvis publiceras även nyheter och information om öppettider och annat som är aktuellt och rör vatten och återvinning i vår kommun.

Förutom nyheter och information om eventuella störningar har kunderna också möjlighet att ställa öppna frågor. Men vill man ha personlig service kring ett konkret ärende hänvisar vi till vår kundservice via e-post eller telefon, fortsätter Lars Westberg. Vi hoppas att många av våra kunder ska hitta till oss via vår Facebooksida och att vi successivt ska kunna utveckla vår närvaro och service i sociala kanaler.

Mivas Facebooksida finns på www.facebook.se/mivaoviklänk till annan webbplats och kompletterar främst bolagets webbplats miva.se som i genomsnitt har 200 unika besökare per dag. Sedan flera år har kunderna även kunnat prenumerera på både nyheter och driftinformation via e-post. Något som däremot kräver en aktiv insats som många undviker i tider med ständigt växande antal e-postmeddelanden.

Till Mivas Facebooksidalänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

För mer information

Lars Westberg, kommunikationsansvarig, Miva
lars.westberg@miva.se, 0660-330 321

Fakta om Miljö och Vatten i Örnsköldsvik AB

Miljö och Vatten i Örnsköldsvik AB (Miva) är ett kommunalt bolag som ansvarar för vatten och avlopp samt avfall och återvinning i Örnsköldsviks kommun. Bolaget tog över verksamheten från Tekniska kontoret den 1 januari 2009. Miva har drygt 100 medarbetare och omsätter 200 miljoner kronor.

Frågor eller funderingar?
Kontakta Mivas kundservice 0660-330 400, info@miva.se
Måndag-fredag 9.00-15.00, lunch 11.30-12.30
Följ Miva på Facebooklänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Sidan publicerad 2014-05-14

Vanliga frågor

Vilken afffärsidé har Miva?
Läs svaret här