Artikeln publicerades 23 augusti 2022

Nyheten är äldre än 11 månader och kan därför vara inaktuell.

4 av 5 kundlöften infriade

Efter vår kundundersökning hösten 2020 presenterade vi fem kundlöften med konkreta aktiviteter för att göra våra nöjda kunder ännu nöjdare. Knappt två år senare kan vi stolt konstatera att fyra av fem löften är infriade.

Kundlöftena togs fram utifrån kundernas önskemål i vår kundenkät 2022. Flera av löftena handlade om ökad tillgänglighet och mer möjligheter till självservice.

– Vi är både stolta och glada över att ha 85 % nöjda kunder. Men vi vet också att nöjda kunder hela tiden måste förtjänas och där är vår kundenkät ett bra verktyg. Med hjälp av den kan vi förbättra oss där kunderna vill se en förbättring, säger Mivas vd Gerth Mattebo.

  • Driftstörningar via sms
  • Nytt ärendehanteringssystem
  • Ny lättnavigerad webb
  • Lämna själv-kort på återvinningscentral

Detta är löften som blivit verklighet. Det femte löftet om en automatisk chatt på vår webbplats har vi inte hunnit med, men jobbar på för att snart ha en chatt på plats. 

– Fyra av våra fem kundlöften har vi förverkligat och det är vi jättestolta över, säger Gerth Mattebo. Nu laddar vi om för att formulera nya löften till våra kunder.

Hjälpte informationen på sidan dig?