Lyssna

Felanmälan

Vår till ytan stora kommun medför ett stort ledningsnät och många anläggningar. Allt har dessutom många år på nacken och årligen görs stora insatser för att säkerställa leverans och funktion.

Ibland kan ändå vattenläckor eller andra störningar i vår verksamhet uppstå. Då informerar vi om det via vår hemsida. Du kan även prenumerera på driftinformation och genom ett e-postmeddelande få information om vad vi gör i ditt närområde.
Börja prenumerera på Mivas driftinformation

Felanmälan dygnet runt!

Om du själv behöver felanmäla vatten och avlopp kan du göra det dygnet runt på telefon 0660-330 330.

Får du akuta avloppsproblem ska du alltid först kontakta Miva för att vi ska kunna konstatera om problemet är i det allmänna ledningsnätet eller i ledningen på din fastighet som du själv ansvarar för. Om du direkt anlitar privata avloppsrensningsfirmor och det visar sig att problemet är på det allmänna ledningsnätet kan vi tyvärr inte ersätta dina utlägg till avloppsrensningsfirman.

Andra kontaktvägar till Miva

Sidan publicerad 2017-08-31

Vanliga frågor

Behöver jag läsa av vattenmätaren vid flytt?
Läs svaret här

Öppettider Felanmälan v 38

  • måndag 18/9 öppet dygnet runt
  • tisdag 19/9 öppet dygnet runt
  • onsdag 20/9 öppet dygnet runt
  • torsdag 21/9 öppet dygnet runt
  • fredag 22/9 öppet dygnet runt
  • Lördag 23/9 öppet dygnet runt
  • Söndag 24/9 öppet dygnet runt