Lyssna

Senast publicerad 2014-06-12 | Åtgärdat

Vattenläcka i Moliden

Just nu har vi en vattenläcka i Moliden som innebär störningar i vattenleveransen. Berörda är ett fåtal fastigheter längs Molidenvägen.

Arbetet med att åtgärda läckan beräknas vara klart under dagen.

Efter en åtgärdad vattenläcka kan vattnet vara grumligt eller missfärgat, vilket åtgärdas genom att spola kallvatten på flera tappställen (kök, badrum, tvättstuga etc). Tiden kan variera från ett par minuter upp till en halvtimme. Om problem med missfärgat vatten ändå kvarstår, kontakta kundservice.

Missfärgat vatten beror på järnutfällning som släpper vid hastigt ändrade flödesriktningar i ledningarna, som i sin tur kan bero på avstängningar eller driftstörningar på ledningsnätet, som exempelvis läckor.

Frågor eller funderingar?
Kontakta Mivas kundservice 0660-330 400, info@miva.se
Felanmälan dygnet runt 0660-330 330
Följ Miva på Facebooklänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
Prenumerera på Mivas driftinformation

Sidan publicerad 2014-06-12 av Anna Häggström

Vanliga frågor

Vad kostar e-faktura för mig som internetbankskund?
Läs svaret här