Lyssna

Senast publicerad 2018-06-12 | Åtgärdat

Akut driftstörning (anläggning) Brandtjäl i Mellansel

På grund av en akut driftstörning i vår anläggning kan det ske störningar i vattenleveransen i nedanstående område samt eventuellt intilliggande område. Störningen innebär minskat tryck eller helt utebliven vattenleverans.

Vi beklagar det besvär den akuta driftstörningen innebär och arbetar för att få vattnet tillbaka så snart som möjligt.

Efter en driftstörning kan vattnet vara grumligt eller missfärgat, vilket åtgärdas genom att spola kallvatten på flera tappställen (kök, badrum, tvättstuga etc). Tiden kan variera från ett par minuter upp till en halvtimme. Om problemet kvarstår, kontakta kundservice.

Missfärgat vatten beror oftast på avlagringar som lossnat från ledningarna vid hastigt ändrade flödesriktningar, till exempel vid läckage eller när vattnet stängs av. Vanligast är att vattnet då blir gult eller brunt, vilket beror på att rost följer med vattnet från ledningarna. Problemet åtgärdas enligt ovan.

Frågor eller funderingar?
Kontakta Mivas kundservice 0660-330 400, info@miva.se
Felanmälan dygnet runt 0660-330 330
Följ Miva på Facebooklänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
Prenumerera på Mivas driftinformation

Sidan publicerad 2018-06-12 av Stefan Jonsson

Vanliga frågor

Jag har fått mitt vatten avstängt på grund av obetald räkning. Hur snart kopplas vattnet på efter att jag har betalat?
Läs svaret här